European Consumer Payment Report 2019 

Het European Consumer Payment Report 2019 is uit! Lees hierin meer over het betaalgedrag, de financiële uitdagingen en het vertrouwen in de toekomst van Nederlandse en Europese consumenten. Het rapport kunt u hier gratis downloaden. 

7 tips voor als u een e-mail niet vertrouwt

Controleer of uw brief of e-mail terug te vinden is tussen de voorbeelden die wij hebben weergegeven. Klik niet op links en open geen bijlage in uw verdachte e-mail. Lees hier 7 tips als u uw e-mail niet vertrouwt.

  1. Open nooit bijlagen en klik niet op links in e-mails van afzenders die u niet kent of waarvan u geen e-mail verwacht.
  2. Kijk goed naar het e-mail adres van de afzender en de naam. Dit is vrijwel  altijd een variant die lijkt op de naam van het misbruikte bedrijf.
  3. Reageer nooit op e-mails waarin om persoonlijke gegevens wordt gevraagd.
  4. Meld de valse e-mails bij de volgende instanties:
    1. Uw eigen Internet Service Provider en/of e-mail provider;
    2. Fraudehelpdesk* via https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/e-mail/
    3. Intrum via valse-email@intrum.com 
  5. Beveilig uw computer met een firewall, antivirus en anti malware programma’s.
  6. Verdachte e-mail komen vrijwel altijd in een SPAM map terecht en dit is niet ten onrechte! Normale e-mails komen hier zelden in terecht.
  7. Het product van antivirus software Bitdefender heeft software gratis ter beschikking gesteld waarmee u zich kunt beschermen tegen bestaande (Crypto) Ransomware en mogelijk ook tegen nieuwe varianten. Hier vindt u meer informatie.