Valse e-mail 

Let op: Fraudeurs hebben nieuwe e-mailberichten verstuurd waarin de naam van Intrum misbruikt is. De valse e-mail is afkomstig van 'mailneroply@intrum.com' en heeft het onderwerp 'Laatste Aanmaning! Voorkom inbeslagname'. Deze e-mail is vals. Wij willen u uitdrukkelijk verzoeken de e-mail te verwijderen en evt. melding te maken bij de fraude helpdesk. Wilt u zien of de door u ontvangen e-mail echt is? Klik dan hier.

Veelgestelde vragen

Wilt u meer informatie over uw openstaande rekening? Of heeft u nog andere vragen? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden.


Veelgestelde vragen

Meeste veelgestelde vragen

Ik heb de openstaande rekening al (voor een deel) betaald. En nu?

Mogelijk was uw betaling nog niet verwerkt toen dit bericht werd gestuurd. Controleer de status van uw openstaande rekening door in te loggen op uw persoonlijke pagina. Stuur ons dan een betaalbewijs via de optie Berichten. Of mail ons via email@intrum.com en meld daarbij uw dossiernummer.

Ik ben het niet eens met de openstaande rekening. Wat moet ik doen?

Wij horen graag van u waarom u het niet eens bent met de openstaande rekening. Zodat wij dit verder in behandeling kunnen nemen. Bel ons daarom op 088-1189999. Of stuur een bericht naar email@intrum.com en meld daarbij uw dossiernummer.

Wat zijn incassokosten?

Heeft u een rekening niet op tijd betaald? Dan kunt u te maken krijgen met incassokosten. Dit zijn de kosten die het bedrijf of instantie maakt om ervoor te zorgen dat de openstaande rekening betaald wordt. De regels voor het berekenen van incassokosten zijn wettelijk vastgelegd. Kijk op www.intrum.nl/incassokosten voor meer informatie en een volledig overzicht van de maximale incassokosten per hoofdsom

Ik word begeleid door een schuldhulpverlener, bewindvoerder of curator. Wat moet ik doen?

Stuur ons bericht direct door naar uw begeleider met het verzoek om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via 088-1189999 of email@intrum.com onder vermelding van uw dossiernummer.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Gaat u binnenkort verhuizen? Of wijzigt uw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door via 088-1189999. Of stuur een bericht naar email@intrum.com en meld daarbij uw dossiernummer.

Wat gebeurt er als ik de openstaande rekening niet betaal?

Wij willen er alles aan doen om samen met u een oplossing te vinden. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op als u nu niet kunt betalen. Betaalt u niet op tijd en neemt u geen contact met ons op? Dan kunnen wij de openstaande rekening overdragen aan een deurwaarder. U loopt dan het risico dat de zaak aan de rechter wordt voorgelegd. De rechter kan u uiteindelijk veroordelen tot het betalen van de openstaande rekening en de gerechtelijke kosten. Daarna heeft de deurwaarder meer manieren om de rekening te incasseren, bijvoorbeeld door het leggen van beslag.

Wat doet Intrum met mijn persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens worden bij Intrum geregistreerd. U heeft er recht op om te weten welke persoonsgegevens wij van u vastleggen. U kunt ons dus vragen om inzage. Daarnaast heeft u recht op bezwaar, verbetering, verwijdering of beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens. Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Lees dan ons Privacy Statement.