Vals sms-bericht en valse e-mail 

Let op: Op 23-9-2020 zijn frauduleuze sms-berichten verstuurd waarin de naam van Intrum misbruikt is. Deze sms-berichten zijn vals. Hierin wordt gevraagd om direct te betalen om een beslagprocedure te voorkomen. Doe dit niet. Meer lezen over het bericht? Klik hier

Let op: Op 24-09-2020 zijn frauduleuze e-mailberichten verstuurd. De e-mailberichten zijn afkomstig van rechtsmaatregelen@dienstfinancieeltoezicht.org. We adviseren dit bericht te verwijderen. Meer lezen? Klik hier

Let op: Op 25-09-2020 ontvangen wij berichten dat fraudeurs personen bellen met een openstaande rekening van 'Intrum Justitia'. Zij maken gebruik van het e-mailadres berend.hoenderdos.intrum.justitia@gmail.com. Wees hierop alert. Dit is vals. Meer lezen? Klik hier.

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag met betrekking tot een bericht wat u van ons gekregen heeft? We hebben een overzicht van de meest gestelde vragen gemaakt. Indien uw vraag hier niet bij staat kunt u ons bereiken op het nummer: 088-1189999.

Veelgestelde vragen

Onderstaand vindt u een overzicht van veelgestelde vragen.

Hoe kan ik mijn openstaande rekening betalen?

U heeft van ons een verzoek ontvangen om een openstaande rekening te betalen. Direct betalen kan online. We bieden u verschillende opties: eenvoudig en snel via iDEAL of via onze beveiligde omgeving door in te loggen. Het is verstandig om snel te betalen, want schulden groeien en gaan niet vanzelf weg. 

Ik wil een betalingsregeling

In dit geval kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen. Gebruik hiervoor het nummer 088-1189999. Een betalingsregeling afspreken is een goede oplossing als u nu niet voldoende geld heeft om de hele rekening te betalen.

Ik heb dit al betaald, wat kan ik doen?

Controleer de status van uw openstaande rekening door in te loggen op de portal. Wij willen u eraan herinneren dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat er een betaling in ons systeem verwerkt is en op de portal zichtbaar is.

Heeft u de openstaande rekening bij onze opdrachtgever betaald? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Betalen aan onze opdrachtgever is namelijk niet meer mogelijk. 

Dit is niet mijn openstaande rekening, wat moet ik doen?

Neem alstublieft zo snel mogelijk contact op met één van onze medewerkers. Tijdens het contact verzoeken wij u vriendelijk om duidelijk te maken waarom u het niet eens bent met uw vordering. Houdt u er rekening mee dat het incassotraject doorloopt en gemaakte afspraken niet komen te vervallen.

Hoe kan ik de betaaldatum aanpassen?

Neem hiervoor telefonisch contact op met één van onze specialisten of kies de juiste betaaldatum in uw persoonlijke omgeving

Wie is Intrum?

Wij zijn een incasso organisatie en lid van de Nederlandse Vereniging van Gecertificeerde Incasso Ondernemingen (NVI). We helpen de klanten van onze opdrachtgevers met het betalen van openstaande rekeningen, onbetaalde vaste lasten en achterstanden op kredieten. Daarnaast kopen we openstaande rekeningen van onze opdrachtgevers. In dat geval wordt de openstaande rekening daarna aan ons terugbetaald. Wij zoeken altijd samen met u naar een duurzame oplossing. Dit betekent dat we altijd rekening houden met uw financiële situatie. 

Intrum heeft het Incasso Keurmerk. Het meest recente keurmerk heeft Intrum ontvangen op 15 april 2020, te Bussum. Dit keurmerk is tenminste geldig tot 1 april 2022.

Neem contact met ons op om het samen over de oplossing te hebben. Onze medewerkers gaan graag met u in gesprek.

Waarom heb ik een brief ontvangen van Intrum?

Dit komt omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening hebt en het bedrijf dat u geld verschuldigd bent, aan Intrum heeft gevraagd om de verschuldigde schuld te incasseren. Raak niet in paniek!

Het is een logische stap voor een organisatie om een ​​bedrijf als Intrum te gebruiken om achterstallige rekeningen te incasseren. We willen het betalingsprobleem op een minnelijke manier oplossen, dit betekent zonder dat er een gerechtelijke procedure nodig is.

Ik sta onder bewind of er is sprake van schuldhulpverlening. Wat nu?

We willen u vriendelijk vragen om uw bewindvoerder of schuldhulpverlener te informeren over het bericht dat u van Intrum ontvangen heeft.

Uw bewindvoerder of de schuldhulpverlenende instantie kan direct telefonisch contact opnemen op het nummer 088-0201790 of een e-mail sturen aan email@intrum.com onder vermelding van het referentienummer dat wij in onze communicatie genoemd hebben. 

Onze specialisten zijn dagelijks tussen 8:30 en 17:00 bereikbaar en helpen u graag zo spoedig mogelijk.

 

Wanneer krijg ik een BKR registratie en wat wordt er geregistreerd?

Zo’n 11 miljoen mensen staan bij Stichting BKR geregistreerd. Alleen leningen met een waarde van € 250,- of hoger staan geregistreerd. Voor de uitleg hiervan verwijzen wij u graag naar de uitleg van het BKR.

Mijn BKR registratie klopt niet. Wat nu?

Indien u van mening bent dat uw BKR registratie niet klopt kunt u een e-mail sturen naar bkr@intrum.com. 

Stuur in dat geval de volgende documenten mee zodat we uw vraag snel kunnen behandelen:

  • Het referentienummer/kenmerk van Intrum of het rekeningnummer dat bij Intrum in behandeling is of geweest is;
  • Kopie van uw legitimatiebewijs;
  • Kopie van een volledige en recente uitdraai van het BKR. U kunt de uitdraai met gegevens die het BKR van u heeft hier opvragen;
  • Duidelijke onderbouwing waarom de BKR registratie volgens u niet juist is of disproportioneel is. Dit aangevuld met onderbouwende stukken/bewijs.