Wat doet Intrum met valse berichten?

Wat doet Intrum met valse berichten?

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat oplichters misbruik maken van onze gegevens voor het versturen van valse berichten. Wel willen wij u zoveel mogelijk helpen bij het herkennen van valse berichten die met onze naam zijn verstuurd. Zo nemen wij de stappen die nodig zijn voor onderzoek naar digitale oplichting. Lees hier wat wij doen met informatie over valse berichten.

Wat doet Intrum om valse berichten te voorkomen?

Het is voor bedrijven niet mogelijk om te voorkomen dat oplichters misbruik maken van hun gegevens. Wel willen wij u zoveel mogelijk helpen bij het herkennen van valse berichten die met onze naam zijn verstuurd. Check daarom onze tips voor het herkennen van een valse e-mail of SMS. Aarzel niet om bij twijfel contact met ons op te nemen via 088-1189999 of email@intrum.com.

Aangifte bij de politie

Zijn wij op de hoogte van digitale oplichting met de naam Intrum, dan doen wij hiervan aangifte bij de politie. Met deze informatie kunnen politie en Openbaar Ministerie onderzoek doen naar de oplichters. Alle aangiftes samen maken het mogelijk informatie te combineren en geven inzicht in de handelswijze van de oplichters. Hoe meer informatie, hoe groter de kans dat het onderzoek succesvol is.

Heeft u een vals bericht ontvangen met de naam Intrum? Neem dan contact met ons op via 088-1189999 of email@intrum.com. Met uw hulp kunnen wij anderen op de hoogte blijven stellen van nieuwe voorbeelden van valse berichten en phishing slachtoffers helpen voorkomen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Contact met FraudeHelpdesk.nl

Intrum is ook in contact FraudeHelpdesk.nl, die deel uitmaakt van Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin). Deze stichting wordt gesubsidieerd door de overheid en heeft als doel te voorkomen dat Nederlanders slachtoffer worden van fraude. Bijvoorbeeld door actief voorlichting te geven over de diverse vormen van fraude en meest recente meldingen. En fraudeslachtoffers te begeleiden naar de juiste instanties. Ook via deze weg hopen wij te helpen voorkomen dat consumenten het slachtoffer worden van deze vormen van oplichting.

Heeft u een vals bericht ontvangen? Dan adviseren wij u om deze ook te melden bij de Fraudehelpdesk.