Vals sms-bericht en valse e-mail 

Let op: Op 5-10-2020 zijn frauduleuze sms-berichten verstuurd waarin de naam van Intrum misbruikt is. Deze sms-berichten zijn vals. Hierin wordt gevraagd om direct te betalen om een beslagprocedure te voorkomen. Doe dit niet. Meer lezen over het bericht? Klik hier.

Let op: Op 14-10-2020 zijn frauduleuze e-mailberichten verstuurd. De e-mailberichten zijn afkomstig van intrum@blankmediagames.com. Dit is een valse e-mail. We adviseren dit bericht direct te verwijderen. Meer lezen? Klik hier

Klachtenprocedure

Lees hier meer over de klachtenprocedure van Intrum

Een klacht, wat nu?

Wij willen onze dienstverlening aan u blijven verbeteren. Dit doen we onder andere door klachten met aandacht en zorg af te handelen. Vindt u dat wij een fout hebben gemaakt of dat wij u niet goed hebben geholpen? Laat het ons weten en we zullen de klacht voor u onderzoeken en oplossen. Zo bent u geholpen en kunnen wij er zelf weer van leren.

Nadat wij uw klacht ontvangen, krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. Binnen vier weken ontvangt u een antwoord op uw klacht. Lukt het ons toch niet om u binnen deze vier weken een antwoord te geven? Dan laten wij dit uiteraard aan u weten.

U krijgt van ons een eerlijk en compleet antwoord. Als u het niet eens bent met ons antwoord, kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (hierna: ”KIGID”) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (hierna: “KIFID”).

Als u kiest voor toezending van uw klacht via post of email, dan kunt u de brief o.v.v. de referentie of ons kenmerk richten aan:

Intrum
t.a.v. Klachtenmanagement
Postbus 36161
1020 MD  Amsterdam 
klachten@intrum.nl

Uiteraard kunt u uw klacht ook via onderstaand klachtenformulier aan ons toesturen.

 

KIFID

Voor klachten over vorderingen die vallen onder de AFM-licentie kunt u zich wenden tot  het KIFID. Het gaat dan om vorderingen van een financiële dienstverlener zoals een bank of een bedrijf waar u iets heeft gekocht op afbetaling. Het KIFID neemt uw klacht pas in behandeling nadat u eerst de klachtenprocedure van Intrum heeft doorlopen. Ze kunnen dus alleen worden ingezet voor een “second opinion”.

KIGID

Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-Ondernemingen (hierna: ”NVI”). De NVI heeft keurmerkcriteria waar Intrum en de andere leden zich aan moeten houden. Het KIGID is een onafhankelijk instituut dat de klachten over de NVI-leden afhandelt. Hiermee zorgt het KIGID dat de leden zich houden aan de keurmerkcriteria. Let op; het KIGID kan geen uitspraak doen over de juistheid van de vordering zelf.