Vals sms-bericht 

Tussen 11 en 13 juli 2020 zijn valse sms-berichten verstuurd uit naam van Intrum. In de sms vragen fraudeurs u een bedrag te betalen om 'de beslagprocedure' te voorkomen. Doe dit niet. Meer lezen over de sms? Klik hier

Klachtenprocedure

Lees hier meer over de klachtenprocedure van Intrum

Een klacht, wat nu?

Wij willen onze dienstverlening aan u blijven verbeteren. Dit doen we onder andere door klachten met aandacht en zorg af te handelen. Vindt u dat wij een fout hebben gemaakt of dat wij u niet goed hebben geholpen? Laat het ons weten en we zullen de klacht voor u onderzoeken en oplossen. Zo bent u geholpen en kunnen wij er zelf weer van leren.

Nadat wij uw klacht ontvangen, krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. Binnen vier weken ontvangt u een antwoord op uw klacht. Lukt het ons toch niet om u binnen deze vier weken een antwoord te geven? Dan laten wij dit uiteraard aan u weten.

U krijgt van ons een eerlijk en compleet antwoord. Als u het niet eens bent met ons antwoord, kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (hierna: ”KIGID”) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (hierna: “KIFID”).

Als u kiest voor toezending van uw klacht via post of email, dan kunt u de brief o.v.v. de referentie of ons kenmerk richten aan:

Intrum
t.a.v. Klachtenmanagement
Postbus 36161
1020 MD  Amsterdam 
klachten@intrum.nl

Uiteraard kunt u uw klacht ook via onderstaand klachtenformulier aan ons toesturen.

 

KIFID

Voor klachten over vorderingen die vallen onder de AFM-licentie kunt u zich wenden tot  het KIFID. Het gaat dan om vorderingen van een financiële dienstverlener zoals een bank of een bedrijf waar u iets heeft gekocht op afbetaling. Het KIFID neemt uw klacht pas in behandeling nadat u eerst de klachtenprocedure van Intrum heeft doorlopen. Ze kunnen dus alleen worden ingezet voor een “second opinion”.

KIGID

Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-Ondernemingen (hierna: ”NVI”). De NVI heeft keurmerkcriteria waar Intrum en de andere leden zich aan moeten houden. Het KIGID is een onafhankelijk instituut dat de klachten over de NVI-leden afhandelt. Hiermee zorgt het KIGID dat de leden zich houden aan de keurmerkcriteria. Let op; het KIGID kan geen uitspraak doen over de juistheid van de vordering zelf.