
Wij zijn er om u te helpen
Bent u een opdrachtgever van Intrum?
Vind hier meer informatie of snel naar IntrumwebTips & advies
Veelgestelde vragen
U heeft van ons een verzoek ontvangen om een openstaande rekening te betalen. Direct betalen kan online. We bieden u verschillende opties: eenvoudig en snel via iDEAL of via onze beveiligde omgeving door in te loggen. Het is verstandig om snel te betalen, want schulden groeien en gaan niet vanzelf weg.
Ik wil een betalingsregeling
In dit geval kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen. Gebruik hiervoor het nummer 088-1189999. Een betalingsregeling afspreken is een goede oplossing als u nu niet voldoende geld heeft om de hele rekening te betalen.
Controleer de status van uw openstaande rekening door in te loggen op de portal. Wij willen u eraan herinneren dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat er een betaling in ons systeem verwerkt is en op de portal zichtbaar is.
Heeft u de openstaande rekening bij onze opdrachtgever betaald? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Betalen aan onze opdrachtgever is namelijk niet meer mogelijk.
Neem alstublieft zo snel mogelijk contact op met één van onze medewerkers. Tijdens het contact verzoeken wij u vriendelijk om duidelijk te maken waarom u het niet eens bent met uw vordering. Houdt u er rekening mee dat het incassotraject doorloopt en gemaakte afspraken niet komen te vervallen.
Neem hiervoor telefonisch contact op met één van onze specialisten of kies de juiste betaaldatum in uw persoonlijke omgeving.
Wij zijn een incasso organisatie en lid van de Nederlandse Vereniging van Gecertificeerde Incasso Ondernemingen (NVI). We helpen de klanten van onze opdrachtgevers met het betalen van openstaande rekeningen, onbetaalde vaste lasten en achterstanden op kredieten. Daarnaast kopen we openstaande rekeningen van onze opdrachtgevers. In dat geval wordt de openstaande rekening daarna aan ons terugbetaald. Wij zoeken altijd samen met u naar een duurzame oplossing. Dit betekent dat we altijd rekening houden met uw financiële situatie.
Intrum heeft het Incasso Keurmerk. Het meest recente keurmerk heeft Intrum ontvangen op 3 juni 2022, te Bussum. Dit keurmerk is tenminste geldig tot 1 april 2024.
Neem contact met ons op om het samen over de oplossing te hebben. Onze medewerkers gaan graag met u in gesprek.
Dit komt omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening hebt en het bedrijf dat u geld verschuldigd bent, aan Intrum heeft gevraagd om de verschuldigde schuld te incasseren. Raak niet in paniek!
Het is een logische stap voor een organisatie om een bedrijf als Intrum te gebruiken om achterstallige rekeningen te incasseren. We willen het betalingsprobleem op een minnelijke manier oplossen, dit betekent zonder dat er een gerechtelijke procedure nodig is.
We willen u vriendelijk vragen om uw bewindvoerder of schuldhulpverlener te informeren over het bericht dat u van Intrum ontvangen heeft.
Uw bewindvoerder of de schuldhulpverlenende instantie kan direct telefonisch contact opnemen op het nummer 088-0201790 of een e-mail sturen aan email@intrum.com onder vermelding van het referentienummer dat wij in onze communicatie genoemd hebben.
Onze specialisten zijn dagelijks tussen 8:30 en 17:00 bereikbaar en helpen u graag zo spoedig mogelijk.
Zo’n 11 miljoen mensen staan bij Stichting BKR geregistreerd. Alleen leningen met een waarde van € 250,- of hoger staan geregistreerd. Voor de uitleg hiervan verwijzen wij u graag naar de uitleg van het BKR.
Indien u van mening bent dat uw BKR registratie niet klopt kunt u een e-mail sturen naar bkr@intrum.com.
Stuur in dat geval de volgende documenten mee zodat we uw vraag snel kunnen behandelen:
- Het referentienummer/kenmerk van Intrum of het rekeningnummer dat bij Intrum in behandeling is of geweest is;
- Kopie van uw legitimatiebewijs;
- Kopie van een volledige en recente uitdraai van het BKR. U kunt de uitdraai met gegevens die het BKR van u heeft hier opvragen;
- Duidelijke onderbouwing waarom de BKR registratie volgens u niet juist is of disproportioneel is. Dit aangevuld met onderbouwende stukken/bewijs.
Mogelijk was uw betaling nog niet verwerkt toen dit bericht werd gestuurd. Controleer de status van uw openstaande rekening door in te loggen op uw persoonlijke omgeving. Is uw betaling niet zichtbaar? Stuur ons dan een betaalbewijs via Berichten of email@intrum.com. En meldt daarbij uw dossiernummer.
Wilt u met ons in contact komen?
Wij helpen u graagloading...