Phishing via sms en telefoongesprekken 

12-06-2019: Vandaag zijn er phishing sms-berichten verstuurd uit naam van Intrum Justitia. In de sms wordt de ontvanger gevraagd om direct te betalen om een beslagprocedure te voorkomen. Deze sms-berichten zijn vals en wij willen u uitdrukkelijk waarschuwen om niet op de link in het bericht te klikken. 

12-06-2019: Wij ontvangen berichten dat mensen gebeld worden door personen die zich voordoen als medewerkers van 'Intrum Justitia'. Op dreigende toon wordt daaropvolgend een directe betaling geëist. 
Let op: dit zijn geen telefoongesprekken vanuit Intrum. Hier is sprake van fraude (phishing). 

Meer lezen over het sms-bericht of de telefoongesprekken. Klik dan hier.

Een vraag over het openstaande bedrag

Ik heb al betaald

Betaalrekening, bancaire lening of hypotheek?

Neem contact met ons op

Gaat de openstaande rekening over een betaalrekening, een lening afgesloten bij een bank of een woninghypotheek? Dan kunt u voor meer informatie over uw openstaande rekening contact met ons opnemen.

Let op: Het kan tot 3 werkdagen duren voordat een betaling in ons systeem verwerkt is.  


Referentie begint met een letter?

Log in via www.intrum.nl/inloggen

Begint het referentienummer van de openstaande rekening met een letter gevolgd door 8 cijfers? Dan checkt u eenvoudig online:

  • de status van de openstaande rekening; en
  • de betalingshistorie.

U kunt hiervoor inloggen op de portal. Het enige dat u hiervoor nodig heeft is uw referentie, achternaam en geboortedatum. Ook vind u hier uitleg over wat u kunt doen als wij de betaling niet ontvangen hebben.


Ons kenmerk heeft 9 cijfers?

Log in via www.intrum.nl/aanmaning

Gaat de openstaande rekening niet over een betaalrekening, een lening afgesloten bij een bank of een woninghypotheek? En heeft ons kenmerk 9 cijfers? Dan checkt u eenvoudig online de status van de openstaande rekening. U kunt hiervoor inloggen op de portal. De inloggegevens vindt u in het bericht dat u van ons heeft ontvangen.

Let op: Het kan tot 3 werkdagen duren voordat een betaling in ons systeem verwerkt is.  

Hebben wij de betaling niet ontvangen? Stuur ons dan het betalingsbewijs via de portal of gebruik onderstaand contactformulier.

Contactformulier