Veelgestelde vragen

Hier is een lijst met de meest gestelde vragen door onze klanten.

Wie is Intrum?

Wie is Intrum?

Wij zijn een incasso organisatie en lid van de Nederlandse Vereniging van Gecertificeerde Incasso Ondernemingen (NVI). We helpen de klanten van onze opdrachtgevers met het betalen van openstaande rekeningen, onbetaalde vaste lasten en achterstanden op kredieten. Daarnaast kopen we openstaande rekeningen van onze opdrachtgevers. In dat geval wordt de openstaande rekening daarna aan ons terugbetaald. Wij zoeken altijd samen met u naar een duurzame oplossing. Dit betekent dat we altijd rekening houden met uw financiële situatie. 

Intrum heeft het Incasso Keurmerk. Het meest recente keurmerk heeft Intrum ontvangen op 3 juni 2022, te Bussum. Dit keurmerk is tenminste geldig tot 1 april 2024.

Neem contact met ons op om het samen over de oplossing te hebben. Onze medewerkers gaan graag met u in gesprek.

Waarom heb ik een brief ontvangen van Intrum?

Dit komt omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening hebt en het bedrijf dat u geld verschuldigd bent, aan Intrum heeft gevraagd om de verschuldigde schuld te incasseren. Raak niet in paniek!

Het is een logische stap voor een organisatie om een ​​bedrijf als Intrum te gebruiken om achterstallige rekeningen te incasseren. We willen het betalingsprobleem op een minnelijke manier oplossen, dit betekent zonder dat er een gerechtelijke procedure nodig is.

Van wie heeft Intrum mijn gegevens ontvangen?

Uw gegevens worden ons toegestuurd door een schuldeiser. Zij sturen contactgegevens en verdere informatie over de betaling van verschuldigde schulden. Deze informatie wordt strikt vertrouwelijk gehouden. U kunt hier meer lezen over ons privacy- en gegevensbeschermingsbeleid. 

Wie houdt toezicht op de activiteiten van Intrum?

Intrum wordt gereguleerd door lokale financiële autoriteiten. We volgen lokale en EU-gedragscodes, wetten en voorschriften.

Ik wil graag contact opnemen en u meer vragen.

Neem contact met ons op en wij helpen u graag. 

Ik wil graag betalen

Hoe kan ik mijn openstaande rekening betalen?

U heeft van ons een verzoek ontvangen om een openstaande rekening te betalen. Direct betalen kan online. We bieden u verschillende opties: eenvoudig en snel via iDEAL of via onze beveiligde omgeving door in te loggen. Het is verstandig om snel te betalen, want schulden groeien en gaan niet vanzelf weg. 

Ik wil een betalingsregeling

In dit geval kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen. Gebruik hiervoor het nummer 088 - 020 1888. Een betalingsregeling afspreken is een goede oplossing als u nu niet voldoende geld heeft om de hele rekening te betalen. 

Hoeveel moet ik betalen?

We hebben u hierover geïnformeerd in onze berichtgeving (vb. brief of e-mail). Wanneer u het huidige openstaande bedrag wilt zien, kunt u hiervoor inloggen in uw persoonlijke omgeving. 

Wat gebeurt er als ik Intrum het openstaande bedrag betaal?

Zodra we uw betaling hebben verwerkt, zullen we uw schuldeiser informeren dat u heeft betaald. We zullen het geld vervolgens overmaken naar de schuldeiser en uw dossier zal worden gesloten.

 

Wat gebeurt er al ik Intrum slechts een deel van het openstaande bedrag betaal?

Het is een begin! Maar u bent nog steeds aansprakelijk voor het resterende bedrag en u krijgt hier een herinnering over toegestuurd. Neem alstublieft contact met ons op. 

Ik heb een betalingsregeling

Hoe krijg ik toegang tot mijn betalingsregeling?

Log hiervoor in op uw persoonlijke omgeving. 

Hoe verander ik mijn betalingsregeling?

Log hiervoor in op uw persoonlijke omgeving om neem telefonisch contact op met één van onze specialisten. 

Ik wil de vervaldatum uitstellen

Hoe kan ik de betaaldatum aanpassen?

Neem hiervoor telefonisch contact op met één van onze specialisten of kies de juiste betaaldatum in uw persoonlijke omgeving

Ik heb al betaald

Ik heb deze schuld al betaald, wat moet ik doen?

Controleer de status van uw vordering door in te loggen op de portal. Wij willen u eraan herinneren dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat er een betaling in ons systeem verwerkt is en op de portal zichtbaar is. Heeft u de openstaande rekening bij onze opdrachtgever betaald? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Betalen aan onze opdrachtgever is namelijk niet meer mogelijk.

De rekening klopt niet

Dit is niet mijn openstaande rekening, wat moet ik doen?

Neem alstublieft zo snel mogelijk contact op met één van onze medewerkers. Tijdens het contact verzoeken wij u vriendelijk om duidelijk te maken waarom u het niet eens bent met uw vordering. Houdt u er rekening mee dat het incassotraject doorloopt en gemaakte afspraken niet komen te vervallen.

Het openstaande bedrag is onjuist, wat moet ik doen?

Neem alstublieft zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat wij het voor u kunnen uitzoeken. 

Ik heb veel schulden

Ik heb veel schulden, wat kan ik doen?

Het is belangrijk om inzicht te krijgen in de hoeveelheid openstaande rekeningen u heeft. Door in te loggen op de portal krijgt u toegang tot uw openstaande rekeningen. Hier vindt u ook een overzicht. Daarnaast zijn er diverse websites met adviezen, tips en informatie te vinden die behulpzaam kunnen zijn bij het weer op orde brengen van uw financiën. Op www.nibud.nl en www.zelfjeschuldenregelen.nl vindt u vele tips en hulpmiddelen. Reageer in ieder geval altijd op de brieven die Intrum aan u toestuurt, wij kijken graag samen met u naar een passende oplossing.

Wij willen u graag helpen bij het treffen van een betalingsregeling welke past bij uw situtatie. Ook kunnen we u ook doorverwijzen naar externe adviseurs en organisaties die u kunnen helpen. Neem contact op met een van onze medewerkers, en wij kunnen u naar de juiste richting begeleiden.

Wat gebeurt er als ik niet kan betalen?

Neem alstublieft contact met ons op om uw financiële situatie te bespreken. Als u niet kunt betalen kunnen we samen op zoek gaan naar een passende oplossing. Veel klanten maken zich zorgen en/of vinden het spannend om contact met ons op te nemen, maar denken nadien hadden we dat maar eerder gedaan.

Wij kunnen u helpen bij het treffen van een passende betalingsregeling. Onze klantenservicemedewerkers zijn hoog opgeleid en we hebben een gespecialiseerd team om u te helpen als u een baanverlies, ziekte of sterfgeval heeft meegemaakt. Neem contact met ons op en we zullen dit samen oplossen.

Algemene vragen

Ik heb een klacht

Bij Intrum zijn we trots op onze uitstekende klantenservice. Mochten we niet aan uw verwachtingen voldoen of bent u ontevreden over de service die we leveren, laat het ons dan weten.

We nemen uw klacht graag in behandeling, via welk medium dan ook (telefoon, brief, e-mail, etc.) Hier vindt u onze contactgegevens.

Ik heb een vraag over mijn BKR-registratie

Heeft u een vraag over of bent u het niet eens met uw BKR-registratie? Wij kunnen u helpen inzicht te krijgen en bij het vinden van de juiste loketten om bezwaar te maken. Lees hier wat u kunt doen.