Valse e-mail 

Let op: Fraudeurs hebben op 20 en 21 september 2021 een vals e-mailbericht verstuurd waarin de naam van Intrum misbruikt is. De valse e-mail is afkomstig van 'mailneroply@intrum.com' en heeft het onderwerp 'Laatste Aanmaning! Voorkom inbeslagname'. De e-mail is vals. Wij willen u uitdrukkelijk verzoeken de e-mail te verwijderen en evt. melding te maken bij de fraude helpdesk. Wilt u zien of uw ontvangen e-mail juist is, klik dan hier.

Tips voor het herkennen van een valse sms

Tips voor het herkennen van een valse sms

Naast e-mail gebruiken criminelen ook sms voor digitale oplichting. Vooral het laatste jaar is deze vorm van phishing (smishing) sterk toegenomen. Lees hier hoe u kunt herkennen of een sms echt van Intrum is

Tip 1: Check de afzender

Intrum gebruikt voor haar sms berichten altijd de naam Intrum als afzender. Heeft u een sms ontvangen van een andere afzender, zoals bijvoorbeeld de naam Intrum Justitia of een mobiel telefoonnummer? Dan is de sms niet echt van Intrum. Maar let op: Criminelen kunnen de naam van de afzender vervalsen, waardoor de sms toch betrouwbaar lijkt.

Tip 2: Herkent u de openstaande rekening?

Ontvangt u een sms van Intrum? Dan heeft u een openstaande rekening niet op tijd betaald. Het bedrijf of instantie waar u de openstaande rekening heeft, heeft deze aan ons overgedragen om te incasseren. De naam van het bedrijf of instantie staat in onze sms. Net als het bedrag van de openstaande rekening plus eventuele incassokosten en rente.

Tip 3: Heeft u andere berichten van Intrum ontvangen?

Intrum stuurt u altijd meerdere berichten via diverse communicatiekanalen. Zo vindt u in onze brieven en e-mails een meer uitgebreide specificatie van de openstaande rekening. Heeft u geen andere berichten van ons ontvangen? Of herkent u de rekening niet? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 088-1189999 of email@intrum.com.

Wij gebruiken in onze sms berichten alleen links voor het doen van een online betaling met iDEAL. De link hiervoor begint met https://checkout.buckaroo.nl of https://tikkie.me. Op de betaalpagina staat vervolgens ook duidelijk vermeld dat de betaling naar Intrum gaat.

Tip 5: Vraagt de afzender gegevens?

Wij vragen u nooit om bankgegevens, wachtwoorden of creditcardgegevens. Wordt u via sms toch gevraagd om deze gegevens in te vullen? Dan is de SMS niet echt van Intrum. Klik in dat geval niet op links in de sms en verwijder de sms van uw telefoon.

Voorbeelden van valse berichten

Tot slot vindt u hier voorbeelden van valse berichten waarin de naam van Intrum onterecht gebruikt is. Als de door u ontvangen sms hierbij staat is deze niet echt. Klik in dat geval niet op links in de sms en verwijder de sms van uw telefoon.

Hulp nodig? Wij helpen u graag

Twijfelt u na het lezen van bovenstaande tips nog steeds of uw sms van Intrum echt is? Neem dan contact met ons op via 088-1189999 of email@intrum.com. Wij helpen u graag verder