Bereikbaarheid feestdagen:  

05 december, gesloten vanaf 16.00 uur
24 december, gesloten vanaf 14.00 uur
31 december, gesloten vanaf 14.00 uur

De online portal staat 24/7 tot uw beschikking. 

 

Valse telefoongesprekken

Criminelen bellen soms uit naam van Intrum om u onder druk te zetten geld over te maken naar hun eigen rekeningnummer. Als u twijfelt of het telefoongesprek dat u ontvangen heeft echt is of niet dan hebben wij een aantal kenmerken en tips voor u.

Wat kunt u doen als u een vals telefoongesprek ontvangt?

  • Bij twijfel geen geld overmaken!
  • Vraag om eerdere correspondentie/facturen als bewijs. Als dit niet toegestuurd wordt, is het telefoongesprek van criminelen. Een technische storing wordt vaak als reden gebruikt waarom er geen bewijs toegestuurd kan worden. Dit is een ander signaal dat het door u ontvangen telefoongesprek niet echt is.
  • Noteer het telefoonnummer waarvan gebeld wordten het bankrekeningnummer waar geld naar toe moet worden overgemaakt en geef dit aan ons door via valse-email@intrum.com.

Waaraan herken ik een vals telefoongesprek?

Voorbeeld 1:

  • Er wordt meestal gebeld met een 020 nummer.
  • Er wordt vaak gebeld uit naam van Intrum in combinatie met SCAN (Stichting Service Centrum Auteurs- en Naburige rechten). Men kan ook de naam Buma/Stemra of SENA gebruiken. Beide organisaties hebben niets met deze telefoontjes te maken.
  • U wordt onder grote tijdsdruk gezet om te betalen.
  • Er wordt gedreigd met het inschakelen van een deurwaarder.
  • Er wordt vaak gevraagd geld naar een buitenlands rekeningnummer over te maken.

Voorbeeld 2:

  • Er wordt gebeld uit naam van Intrum in combinatie met DTG (De Telefoongids).
  • Het gaat om een vordering van duizenden euro’s.
  • Bij niet betalen wordt gedreigd met een rechtszaak.
  • Verder contact is alleen per email mogelijk vanwege een telefonische storing.
  • Er wordt verwezen naar een 020-telefoonnummer dat niet bestaat.
  • Bij het stellen van verdiepende vragen wordt de verbinding verbroken.