European Consumer Payment Report 2019 

Het European Consumer Payment Report 2019 is uit! Lees hierin meer over het betaalgedrag, de financiële uitdagingen en het vertrouwen in de toekomst van Nederlandse en Europese consumenten. Het rapport kunt u hier gratis downloaden. 

European Consumer Payment Report 2019

Intrum heeft 24.004 consumenten in 24 Europese landen bevraagd om inzicht te verkrijgen in hun dagelijks leven; Hoe geven ze hun geld uit? Welke financiële uitdagingen hebben ze? Hoe zien ze de toekomst? De resultaten van dit onderzoek zijn gebundeld in het European Consumer Payment Report 2019. Voor nog meer inzicht is er per land een rapport opgesteld waarin de gegevens van het European Consumer Payment Report 2019 van dat land zijn opgenomen. Aan het rapport voor Nederland hebben 1.000 consumenten meegedaan.

Vraag uw ECPR hier aan

Voornaamste conclusies

  • Nederlandse consumenten zijn stipt met het betalen van facturen: 73% heeft alle
    facturen in de afgelopen 12 maanden op tijd betaald. Dit ligt boven het Europese
    gemiddelde van 65%.

  • Bijna de helft van de Nederlanders vindt dat hij of zij te weinig spaart. Ruim één derde van de Nederlanders is bezorgd over zijn of haar pensioen. Vrouwen zijn veel bezorgder dan
    mannen. Jongeren lijken nog enigszins onbezorgd.

  • Nederlandse consumenten hebben vertrouwen in hun financiële kennis: 38% zegt dat
    ze een uitstekende financiële opleiding gehad hebben en voelen zich zelfverzekerd
    in het beheren van hun persoonlijke financiën. Dit is het hoogste percentage van
    alle onderzochte Europese landen. Ongeacht dit zelfvertrouwen kon 40% van de
    Nederlandse consumenten financiële begrippen niet koppelen aan de juiste definities

41% jongeren verwacht nooit een eigen huis te kunnen kopen