Duurzaam debiteurenbeheer in een dynamische wereld

Duurzaam debiteurenbeheer in een dynamische wereld

Wij brengen u de toekomst, nu!

De wereld verandert snel. Digitale ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en Artificial Intelligence is al niet meer weg te denken. Ook in credit managementland is er een constante zucht naar nieuwe, innovatieve manieren om met klanten in contact te komen. Want dat is het grootste struikelblok voor veel van onze opdrachtgevers. Een achterstand in betaling kan altijd voor komen. De toenemende inflatie en energiecrisis is voor veel mensen een aanslag op hun portemonnee. Uit het jaarlijkse European Consumer Payment Report van Intrum blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders het afgelopen jaar 1 of meer rekeningen heeft laten liggen. De voornaamste reden hiervoor die genoemd wordt is geldgebrek. Mensen hebben simpelweg minder te besteden dan een paar jaar geleden. De kosten om te leven zijn tegelijk behoorlijk gestegen. Dit zorgt dat steeds meer mensen, kampen met betalingsachterstanden en zelfs problematisch in de schulden dreigen te raken.

Klantcontact

Een behoorlijke uitdaging voor onze opdrachtgevers. Want hoe houd je grip op het mogelijk toenemende aantal debiteuren? En hoe zorg je dat rekeningen voldaan worden zonder dat je klanten verliest in het proces. Of het nu een sportvereniging betreft, een webwinkel of een bank. De grootste zorg die wij horen van opdrachtgevers wanneer we praten over debiteurenbeheer is klantcontact. Want, zoals ook uit onze onderzoeken blijkt, als er contact is met de klant, is de kans dat de rekening uiteindelijk betaald wordt veel groter. In gesprek komen met je klant om te achterhalen wat de reden is van achterstand. Is het een eenmalig iets of is er iets ingrijpends gebeurd wat de invloed heeft op de financiële situatie. Is er sprake van meer schuldeisers, kunnen we een regeling afspreken die past bij de financiële omstandigheden van de client. Allemaal cruciale zaken die alleen mogelijk zijn wanneer er contact is gelegd. En daar zit nu juist de crux.

Customer journey

De mogelijkheden om contact te leggen zijn legio. Brieven met QR-codes, Sms’jes, e-mails met een directe betaallink, persoonlijke videoboodschappen. Allemaal innovatieve middelen die de laatste jaren steeds vaker, succesvol ingezet worden door credit managementorganisaties. Naast uiteraard de vertrouwde telefoontjes door mensen die getraind zijn in het voeren van soms moeilijke gesprekken over de persoonlijke situaties van mensen. Waar is nog winst te behalen? Dataverrijking. Maar dat is soms lastig binnen de kaders van de huidige privacywetten.

Bij Intrum geloven we in de customer journey. Een persoonlijke route voor elke klant. Want net zoals geen enkele persoonlijke, financiële situatie hetzelfde is, verschilt ook per persoon welke contactmiddelen het meest succesvol zullen zijn. En hoe beter we in kaart kunnen brengen hoe en waar we een klant kunnen bereiken, hoe groter de kans is op contact, wat de kans dat de rekening betaald wordt aanzienlijk vergroot.

De toekomst is nu!

Wij brengen u de toekomst, nu. In de vorm van een digitaal platform gedreven door artificial intelligence. Met als focus: Klantcontact. Een digitale blauwdruk van iedere klant, dat ons leert welke manier en welk moment het meest geschikt is om contact te zoeken. En dat vervolgens geautomatiseerd uit voert. Een zelflerend systeem dat verder kijkt dan de onbetaalde rekening, maar kijkt naar het totaalplaatje van klant met als doel een duurzame oplossing die past bij de individuele situatie van de klant.

Sociaal, duurzaam debiteurenbeheer tegen lagere kosten en met uiteindelijk een hoger resultaat en hogere klantretentie. Dat is de toekomst. Bent u er klaar voor?

Dinsdag 7 november zal Intrum op de Credit Expo meer vertellen over de toekomst van duurzaam credit management en hoe technologie hier een belangrijke rol in gaat spelen. Kom een kop koffie drinken of een lekker broodje nuttigen en laat u meevoeren naar de toekomst tijdens onze presentatie!

Aanmelden voor de expo en onze sessie kan via deze link.

Wilt u persoonlijk met ons spreken op de beurs, laat uw e-mailadres achter, dan reserveren we een tijdslot voor u!