Scandinavian Credit Management

In Scandinavië is het al jaren 'common practice': U zendt enkel de factuur. Intrum neemt de opvolging over vanaf de eerste herinnering onder het Intrum merk. In e-commerce is deze aanpak nu in heel Europa gangbaar. Door Intrum vanaf de start van de financiële afwikkeling van een verkoop te laten zorgen voor hun klant, optimaliseren opdrachtgevers de customer journey. En dat merken ze in de cijfers: gemiddeld daalt de 'churn rate' met 25% na de introductie van het Scandinavian Credit Management Model.

 

Ook de financiële parameters verbeteren sterk. De DSO verlaagt en de cashflow verbetert. De opex dalen met gemiddeld 35%. De net cash stijgt met gemiddeld 5%.

U zendt enkel de factuur

Verhoogd klantbehoud

Optimale customer journey

Lagere DSO


Verhoogd klantbehoud

Gemiddeld daalt de churn rate met 25% na de introductie van het Scandinavian Credit Management Model.

Verbeterde customer journey

Door Intrum vanaf de start van de financiële afwikkeling van een verkoop te laten zorgen voor hun klant, optimaliseren opdrachtgevers de customer journey. Dit door de klantvriendelijke communicatie, diverse innovatieve digitale betaaloplossingen en een hoogwaardige klantenservice.

Betere financiële cijfers

De DSO verlaagt en de cashflow verbetert. De opex dalen met gemiddeld 35%. De Net Cash stijgt met gemiddeld 5%.

Veelgestelde vragen

FAQ - Scandinavian Credit Management | Intrum

Waarom is het interessant te kiezen voor Scandinavian Credit Management

U vermijdt hierdoor maximaal het incassotraject, wat kostenverlagend is zowel voor u als voor uw klant. U zet vaste kosten om in variabele kosten.

Hoe helpt Scandinavian Credit Management uw klantenretentie vooruit?

De financiële afwikkeling van een verkoop bepaalt in hoge mate de klantentevredenheid. U optimaliseert de customer journey door in het order to cash proces extra stappen in inbound en outbound telefonie, digitale kanalen en de nieuwste betaaloplossingen te introduceren.

Welke betaalmogelijkheden worden uw klant geboden?

Naast de klassieke betaalmogelijkheden, krijgt uw klant de modernste webservices te zijner beschikking om zijn betaling vlot te regelen. Gaande van e-mails en sms’en met online betaallink tot aanmaningsbrieven met QR-code om snel naar de online betaalpagina te gaan.

Kan u de dossiers opvolgen?

U krijgt een duidelijke rapportering op basis van KPI’s en heeft de mogelijkheid om elke dossier 24/7 te volgen via Intrum Web.

Stijgende energieprijzen en inflatie zullen tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen leiden

De werkdruk op de financiële afdelingen van de energieleveranciers gaat flink toenemen door de exploderende energieprijzen.

 

De energiesector kan voordeel halen uit Scandinavian Credit Management, het model dat in e-commerce tot sterke verbetering van de financiële resultaten heeft geleid.

 

Lees hier meer over de dienst

“Vandaag de dag heeft Scandinavian Credit Management zich in Noord-Europa ontwikkeld tot de standaard aanpak. Intrum heeft, als credit management speler van Zweedse origine, lokaal en internationaal heel wat ervaring met Scandinavian Credit Management.”

Guy Colpaert, Managing Director Intrum Benelux

Wat mag u verwachten?

  • 1

    Klik op de knop op deze webpagina en vul het webformulier in.

  • 2

    Nadat alle gegevens over uw type klanten (B2C/B2B, Internationaal etc.) verzameld zijn, stuurt uw accountmanager u een prijsvoorstel. U ontvangt binnen 48 uur een reactie van onze kant.

  • 3

    Nadat wij het ondertekende contract ontvangen, sturen wij u inloggegevens voor onze online portal en heldere instructies voor het overdragen van dossiers.

  • 4

    U kunt van start! Via de online portal bezorgt u uw dossiers in een handomdraai aan Intrum. De door ons ondernomen acties en geïnde bedragen krijgt u te zien in een duidelijk overzicht en rapportage naar wens.


Profiteer van de expertise van de markleider in credit management

De weg naar een financieel gezond bedrijf