White Label Outsourcing - “Uw naam, onze expertise”

Het betaald krijgen van een factuur is één van de belangrijkste en tegelijkertijd één van de moeilijkste onderdelen van de bedrijfsvoering. Een resultaat- en klantgericht debiteurenproces vraagt een goede infrastructuur, duidelijk beleid, goede processen en gemotiveerde medewerkers. Om onze opdrachtgevers investeringen in geld en tijd te besparen, biedt Intrum al jaren een white label outsourcing oplossing, graag lichten we u deze service wat meer toe.

Integratie

Binnen veel bedrijven zijn de operationele kosten van het order to cash proces relatief hoog. De oorzaken die wij hiervoor signaleren zijn o.a. legacy-systemen, complexe processen of een gebrek aan focus. Een proces uitbesteden aan een partij zoals Intrum, waarbij credit management wél de core business is, kan dan uitkomst bieden.

Na een intensieve inventarisatiefase kunnen in de basis alle inbound en outbound activiteiten aan ons worden uitbesteed. “Op basis van de nieuwste technieken en onze kennis over het betaalgedrag in Nederland stemmen we samen met (nieuwe) opdrachtgevers af hoe het proces er uit komt te zien. Dit is echt het allerleukste onderdeel van ons werk omdat we hier zo veel waarde kunnen toevoegen,” aldus Lesley Uitte de Willige, Client Integrations Manager van Intrum.

Klant centraal

“De klantreis eindigt niet wanneer een klant een bestelling doet of zich aanmeldt voor een dienst”, geeft Désirée Engelgeer, Customer Journey Manager van Intrum aan. “Bij het betaald krijgen van een factuurbedrag is het van belang dat de betaalervaring naderhand zo gemakkelijk mogelijk is. Als de betaling uitblijft of een afschrijving wordt gestorneerd dient de klant daar snel over geïnformeerd te worden door het inzetten van het juiste communicatiekanaal. Het is daarbij doorslaggevend dat in het bericht direct een betaaloplossing gekozen kan worden.”
Intrum beschikt over een breed pallet aan communicatiemiddelen; een brief met QR-code, e-mail of SMS met betaallink en telefonie. De teksten worden samen met onze opdrachtgevers bepaald, zodat de “look and feel” voor hun klanten niet verandert. Een klantvriendelijk proces draagt in onze ogen bij aan het verlagen van uw Days Sales Outstanding (DSO) en de afschrijvingen.

Menselijk contact

Binnen Intrum werken ongeveer 10.000 mensen die dagelijks ongeveer 250.000 klantcontacten hebben. We helpen onze opdrachtgevers om succesvol te zijn, door voor hun klanten te zorgen. “Ontzorgen staat hierbij centraal”, zo vertelt Mariska Bhaggoe, teamleider Outsourcing. “We handelen uit naam van onze opdrachtgevers en vormen om die reden een belangrijk verlengstuk van hun organisatie. Diverse opdrachtgevers beschouwen ons als hun financiële administratie. Voor hen zijn we praktisch collega’s. Wij hechten erg veel waarde aan deze vertrouwensband en aan korte communicatielijnen. Dit vergroot onze efficiëntie en effectiviteit.”

“We hebben een groot team met een mix van jonge en ervaren krachten”, vertelt Mariska enthousiast. “Samen willen we dat ieder contactmoment met de klanten van onze opdrachtgevers telt. We delen de passie om van waarde te zijn. Dit komt altijd terug uit de kwaliteitsmonitoring en klanttevredenheidsonderzoeken.”

Een aantal collega's van Intrum's White Label Outsourcing team.

De medewerkers van Intrum worden door middel van basistrainingen, kennismodules en werkinstructies zowel in- als extern opgeleid. Een belangrijk voorbeeld hiervan is de training Maatschappelijk Verantwoord Incasseren en vroegsignalering. Het menselijke contact maakt de vroegsignalering van betaalproblemen mogelijk. Indien klanten niet in staat blijken om hun openstaande rekeningen te betalen, dan werken wij actief samen met schuldhulpverlenende instanties, zodat wij kunnen zorgen voor een correcte overdracht naar de juiste instelling.

Inzicht

Opdrachtgevers van Intrum krijgen de beschikking over een outsourcing dashboard, zodat in één oogopslag zicht gehouden kan worden op de belangrijkste KPI’s. Inzage in Intrum haar systemen is daarbij ook mogelijk, zodat volledige transparantie geboden kan worden. “Deze KPI’s bepalen we het liefst samen aan het begin van de samenwerking en bespreken we frequent om bij te schakelen als dat nodig is”, Niels van de Beek, Client Relations Manager.

Een aantal collega's van Intrum's White Label Outsourcing team.