Intrum publiceert European Payment Report 2021 

Wat zijn de gevolgen van de corona-uitbraak op betaaltermijnen? Hoe beschermen Nederlandse bedrijven zich tegen late betalingen en een economische neergang? De antwoorden op deze en andere vragen zijn terug te lezen in het European Payment Report (EPR). In het rapport wordt de financiële situatie van Nederlandse bedrijven weergegeven ten opzichte van het Europees gemiddelde. In het rapport is ook oog voor toekomstige ontwikkelingen. Download het rapport nu gratis hier

Samen maken we het verschil

Elk jaar meet Intrum de tevredenheid van haar opdrachtgevers, klanten en medewerkers. Ook dit jaar hebben we weer een uitvraag onder onze medewerkers gedaan. Het geeft ons, naast hun tevredenheid, een goed beeld van mogelijke zaken die verbetering behoeven maar ook of zij ons bij vrienden en familie als werkgever zouden aanbevelen.

De afgelopen jaren is er binnen Intrum veel veranderd. Een integratie tussen twee bedrijven, een verhuizing, een nieuwe Managing Director met nieuw management team. Ondanks deze vele wijzigingen zijn we ontzettend blij en trots met de nieuwste medewerkerstevredenheid scores! Waar we in 2019 nog behoorlijk in de min stonden, zagen we in 2020 al een mooie stijging. De stijging zetten gelukkig in 2021 door. We zijn dan ook ontzettend trots en blij te mogen delen dat we momenteel een eNPS hebben van 13! Deze score ligt 2 punten hoger dan de benchmark (11).

Net Promoter Score (eNPS)

De Net Promoter Score beoordeelt of werknemers geloven dat het bedrijf waarvoor ze werken een aantrekkelijke werkgever is. De vraag die moet worden gesteld is: hoe waarschijnlijk is het dat je het bedrijf aan een vriend zou aanbevelen? De Net Promoter Score wordt berekend door het aantal negatieve responders in een bedrijf (detractors) af te trekken van het aantal positieve responders (promoters). De NPS kan liggen tussen +100 en -100.

Corona

Afgelopen jaar is er voornamelijk vanuit huis geopereerd. Een grote verandering voor iedereen, niet enkel binnen Intrum. Onze IT afdeling verrichtte fantastisch werk door iedereen binnen twee weken na de aankondiging van de eerste lock down thuis te kunnen laten werken. Het ging hier niet enkel om onze stafafdeling, ook de medewerkers van het callcenter. Een doorbraak! Uiteraard wisten we toen niet wat we nu wel weten, dat het zo lang zou duren en dat we ondertussen nog steeds voornamelijk vanuit huis werken.

Ondanks het gebrek aan een gesprekje bij het koffiezetapparaat, het kunnen organiseren van meetings voor medewerkers en opdrachtgevers op kantoor en de vrijdagmiddagborrels is onze NPS gestegen. Een resultaat waar we erg trots op zijn en graag met iedereen delen.